plusresetminus
بابک مصری: رهبر سازمان باید به نیروها اعتماد کند و به آن ها فضا دهد
مثبت نیوز - چرم مشهد با ایجاد اشتغال برای 700 نفر داخل شرکت و 1300 نفر بیرون شرکت یکی از برندهای مطرح صنعت پوشاک است.

این شرکت زیر مجموعه گروه صنعتی مشهد است که دارای 8 کمپانی می باشد و در حوزه فرش، پتو، حوله و مواد غذایی فعالیت دارد.
چرم مشهد مهمترین و ارزشمندترین عضو گروه صنعتی مشهد است که توانسته 8 بار عنوان برند محبوب مردمی را به دست آورد که 5 بار آن به صورت پیاپی در دوران مدیریت بابک مصری بوده است.
بابک مصری در حوزه تولید شوینده هم فعال است و کارخانه ای با برند فدیشه را حمایت و پشتیبانی می کند.
در ادامه گفتگوی پایگاه مثبت نیوز با مدیرعامل چرم مشهد را می خوانید.

- در چند سال اخیر شاهد تحول در چرم مشهد بودیم این تحولات شامل چه بخش هایی بوده است؟
تغییرات از حدود 6 سال پیش شروع شد، یک سری تغییرات مربوط به خط تولید، کارخانه و پرسنلی می شد و تغییرات دیگر مربوط به فروشگاه ها، دکوراسیون و ... . 
ما باید از نظر طراحی به روز می شدیم و بر اساس مد روز و ترند جهانی محصول تولید می کردیم. 
اولین کاری که کردیم طراح از ایتالیا و ترکیه آوردیم در کارخانه مستقر شدن و واحد طراحی شرکت را آموزش دادند و همچنین واحد طراحی را فرستادیم به کشورهای خارجی تا با حضور در نمایشگاه های بین المللی با طرح های روز دنیا آشنا شوند. 
خط های کارخانه در حال به روز شدن هستند و واحد تحقیق و توسعه ما که یکی از بهترین های صنعت چرم هستند دائما در حال بررسی ترندها، رنگ ها و طرح ها می باشند.

- در بخش فروشگاهی چه کارهایی صورت گرفته است؟
در حال حاضر استاندارد فروشگاه های ما به دلیل تنوع کالایی بالا(2000 محصول) به 200 متر افزایش پیدا کرده است ما قبلا فروشگاه 25 متری هم داشتیم ولی دیگر نمی توانیم در فروشگاه های کوچک خدمات ارائه دهیم. 
در اول سال 1396 مساحت فروشگاه های چرم مشهد با 57 فروشگاه کمتر 4 هزار متر بود ولی اکنون با 62 فروشگاه به بالای 15 هزار متر رسیده است به طور مثال ما دو مگا استور 600 متری و 400 متری داریم و چپیدمان به گونه ای صورت گرفته تا یک سفر داخل فروشگاه را داشته باشیم.

- در بحث حواس هم شاهد ارتقا بودیم؟
از لحاظ دکوراسیون ما باید برای مشتری شرایطی را فراهم می کردیم تا حال و هوای خوبی داشته باشند برای همین موسیقی سازمانی و عطر سازمانی را ایجاد کردیم. تمام فروشگاه های چرم مشهد بوی خاصی دارند که این اسانس توسط یک فرانسوی درست شده است.
با این کارها مشتری با یک رضایت و خوشحالی از فروشگاه ما خارج می شود.

- مهمترین عنصر و اصل چرم مشهد چه موضوعی است؟
در 2 سال گذشته با دو شرکت در حوزه برند به شکل تخصصی همکاری داریم که دی.ان.ای برند چرم مشهد را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند و اعلام کردند ما یک برند خاطره ساز هستیم.
بر همین اساس قرار است ما به سمت خاطره سازی پیش بریم یعنی عکس ها، داستان ها، شعارها، بروشورها و پوسترها این حس را به مشتری منتقل بکند.

- با توجه به بروزشدن در زمینه محصول، جامعه هدف و مخاطب هم تغییر کرده است؟
ما یک تحقیقات بازاری انجام دادیم و دیدیم جوانان با ما قهر کردند و به با شنیدن نام چرم مشهد کلمه پیر و قدیمی را به کار می بردند ولی با تغییرات درست سن مشتریان ما الان بین 18 تا 40 سال است.
ما محصول برای با سن بالا هم تولید می کنیم تا برای آن ها هم مناسب باشد ولی مصرف بیشتر در قشر جوان است و ما در این مسیر موفق عمل کردیم.

- در صنعت چرم واردکننده ها موفق نبودند دلیل این موضوع را چه می دانید؟
حضور قدرتمند ما چند برند مطرح چرم در کنار هم باعث شده برندهای خارجی نتوانند در ایران با ما رقابت کنند و آن هایی که آمدند دوامی نیاوردند و اتحاد ما باعث شد بازار در دست برندهای ایرانی بماند.



- مهمترین حسن کالای چرم ایرانی چیست؟
مهمترین مزیت رقابتی ما پوست است، ایران به دلیل دامپروری سنتی بهترین پوست گوسفند را دارد.

- برای صادرات و رقابت در بازارهای جهانی به چه چیزی نیاز داریم؟
ما برای حضور در کشورهای دیگر باید افزایش تولید داشته باشیم و برای رسیدن به آن هم باید به فکر پوست گاو باشیم، دولت اگر بتواند مشکل ذبح اسلامی را حل کند تا ما بتوانیم از کشورهای آمریکای جنوبی پوست گاو وارد کنیم کلی در بخش ارزش افزوده و صادرات می توانیم پیشرفت کنیم. 

- ویژگی برتر چرم مشهد چه نکته ای است؟
خدمات خوب مشتری را وفادار می کند، چرم مشهد خدماتش مادام العمر است و مردم به عنوان یکی از ویژگی چرم مشهد در نظرسنجی ها به آن اشاره کرده اند.

- فروش مجازی هم مثل فیزیکی رشد داشته است؟
ما آنقدر فروش آنلاینمان افزایش پیدا کرده که دو تا انبار یکی در تهران و دیگری در مشهد فقط برای فروشگاه اینترتنی در نظر گرفته ایم و با بسته بندی اختصاصی ارسال می کنیم و جدا از سایت چرم مشهد با سایر سامانه های فروش هم همکاری داریم.

- آیا چرم مشهد در زمینه مسوولیت اجتماعی هم فعالیت دارد؟
چرم مشهد جزو گروه صنعتی مشهد هست و ما در این هلدینگ سعی کردیم نسبت به جامعه دینمان را ادا کنیم به عنوان نمونه حمایت از بیماران سرطانی، ساخت بیمارستان و درمانگاه حمایت از معلولین و کودکان استثتایی، ساخت مدارس فنی حرفه ای و هنرستان و خانه سازی و ... کارهایی بوده که انجام شده و به همین دلیل خدا به ما لطف داشته است.

- نقش منابع انسانی در پیشرفت چرم مشهد چقدر موثر بوده؟
مهمترین عامل بعد از کیفیت، نیروی انسانی است. کارمند، فروشنده و کارگر باید با عشق کار کنند تا مجموعه ای موفق شود.

- یک مدیر موفق چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهد؟
رهبر یک سازمان باید با تک تک نیروها در ارتباط باشد و همه پرسنل را دوست داشته باشد. رهبر خوب به نیروها اعتماد می کند و فضا می دهد و حتی اگر پرسنل اشتباه کنند تنبیه نمی کند و فقط تذکر می دهد.
خوشحالی نیرو خیلی مهم است، این فرهنگی بوده که جناب آقای مهندس حمیدی بنیانگذار گروه انجام دادند و ما هم داریم آن را ادامه می دهیم.

- راز ماندگاری چرم مشهد از سال 1375 تا کنون چیست؟
مشتری مداری، کیفیت، کالای بادوام، تنوع محصول و لطف خداوند دلیل 25 سال حضور قدرتمند بوده است.

- چرم مشهد چه برنامه هایی را پیشرو دارد؟
ما امسال در باملند تهران، تبریز، اهواز و اصفهان فروشگاه جدید افتتاح خواهیم کرد و فروشگاه های بابل، گرگان و ساری بزرگ خواهند شد و همچنین به دنبال راه اندازی فروشگاه در قزوین و بندرعباس هم هستیم
http://mosbatnews.ir/vdci3zar.t1auy2bcct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما