plusresetminus
نادر رفتاری: ما رویا را به واقعیت تبدیل می کنیم
مثبت نیوز - رستوران رفتاری در سال 1290 بنیان گذاشته شد و اکنون نادر رفتاری سکان هدایت این مجموعه را برعهده دارد.

نادر رفتاری پیشرفت چشمگیری را رقم زد و صنعت رستوران را متحول کرد. آقای رفتاری اکنون به شکل تخصصی در حال گسترش این حوزه است و این نام را به یک برند ماندگار تبدیل کرده است. رفتاری به یک تفکر تبدیل شده که ایده و طرح ها را به اوج می رساند.
در ادامه گفتگوی پایگاه مثبت نیوز با نادر رفتاری را می خوانید.

- لطفا کمی درباره رستوران رفتاری برای ما بگید؟
تاریخچه رستوران رفتاری با قدمت 110 سال بر می گردد به نسل اول آن که حاج اکبر رفتاری بود و بعد به حاج ابوالقاسم رفتاری و محمود رفتاری و بنده نسل سوم و در حال حاضر نیز دخترانم هستند که دارند فعالیت می کنند.

- آقای رفتاری شما از چه زمانی وارد بازار کار شدید؟
سال 1369 بود که وارد بیزینس خانوادگی شدم.
من دیدم بهترین روش برای رساندن رستوران به بالای 100 سال این است که باید محوریتش دست خودم باشد.
قدیمی ها اعتقادی به برند نداشتند و ستنی فکر می کردند در آن سال برند را از عموم و پدرم خریدم.
برای خرید نام نیز اول دوره کارآموزی دیدم بعد وقتی خانواده دیدن من لیاقتش را دارم برند را به من فروختند.

- شما به چه شکل کار را به فرزندانتان منتقل کردید؟ 
من حدودا 6 سال پیش نسل چهارم را وارد کار کردم.
سختترین مدل بیزینس انتقال کار به نفرات بعدی هستش. 
جوان ها یک شکل دیگه نگاه می کنند ولی ما توانستیم به یک زبان مشترک دست پیدا کنیم.
مهمترین کار برای حفظ برند، گذشت است.
الان هم دخترانم در شعبه باملند که موفق ترین شعبه است مشغول به فعالیت هستند.
در حال توسعه نیز هستیم و به زودی در میدان هروی شعبه جدیدمان افتتاح می شود.

- این حس خوب به رستوران رفتاری از کجا شکل گرفته است؟ 
صنعت غذا یعنی آرامش مشتری که این هم به طول زمان نیاز دارد.
چند دهه کنار مشتری بودن یک اعتماد متقابل ایجاد کرده است.

- راهنمایی شما به افرادی که می خواهند وارد کار رستوران داری شوند چیست؟ 
اگر افراد زود می خواهند پولدار شوند وارد این کار نشوند، این کار در بلند مدت موفق خواهد بود.
کسب و کار باید در قلب افراد تاثیرگذار باشد اگر در مغز اثر بگذارید سریع فراموش می شوید.
در دوران کرونا اگر رستوران ها از قبل درست برنامه ریزی کرده بودند و استاندارد کار می کردند امروز به مشکل بر نمی خوردند.
برآورد قیمت تمام شده، حاشیه سود و ... باعث پیشبینی درست می شود.

- بالاترین سرمایه یک برند چیست؟
یکی منابع انسانی هستش ما معدود برندی هستیم که پرسنلمان تا بعد از بازنشنگی هم پیش ما کار می کنند. ما افرادی زیادی داشتیم که بالای 60 و 50 سال همکار ما بودند.
و دومین مورد مشتری مداری می باشد. موفقیت امروز حاصل یک عمر مردم داری هستش یک عمر کنار مردم بودیم و الان هم زیر سایشان هستیم. ما در کنار مردم بزرگ شدیم.

- رفتاری کانسپت از چه زمانی و به شکل شروع به کار کرد؟ 
14 سال پیش در بلوار نیرو زمینی ارتش، اولین مرکز تجاری کشور را با نام الماس ایجاد کردم که تا چند سال تنها مرکز تجاری استاندارد ایران بود.
بعد از این بود بقیه از ایده الماس استفاده کردند و پالادیوم و ... ساخته شد.

- رفتاری کانسپت چه خدماتی را ارائه می دهد؟ 
رفتاری کانسپ کارش طراحی فضایی است که در اختیارش قرار گرفته و آینده پژوهی می کنیم یعنی از کجا به کجا برسیم.
ما این را تعریف می کنیم که در صنعت ساخت و ساز این زمین را به چه مجتمعی تبدیل کنیم: مسکونی، تجاری، ادری یا ترکیبی.
رفتاری کانسپت از ساخت تا بهره برداری یا راه اندازی تا بهره برداری را انجام می دهد.
ما با تحقیقات، برنامه ریزی می کنیم که حداقل در 5 سال آینده چه اتفاقاتی برای مرکز باید رخ دهد.
ما در رفتاری کانسپت رویا را به واقعیت تبدیل می کنیم.



- دیگر چه پروژه های شاخصی را انجام داده اید؟
آخرین پروژه ای که اجرا کردیم مرکز خرید سیتادیوم شهر ارومیه بود که بزرگترین فودهال کشور را آنجا بنا کردیم.
در سیتادیوم ما پروژه فودکورت را تبدیل به فودهال کردیم. 
رفتاری کانسپت چند منظوره است و به صورت یکپارچه همه چیز را تخصصی داریم.
پروژه موفق دیگرمان در باملند با 40 رستوران و کافه بوده که بیشترین تعداد رستوران در کشور است.

- مهمترین معضلات مجتمع های تجاری چیست؟
در ایران اول زمین را می خرند بعد لوپ ورود و خروج پارکینگ، دسترسی و ... را بررسی می کنند در صورتی که این ها قبل از خرید باید در نظر گرفته شود.
همچنین کارشناس غذا و نوشیدنی باید از اول در کنار سازنده باشد.
80 درصد مراکز ساخته شده و در حال ساخت در سیستم رستورانی مشکل دارند چون نیازهای آن ها دیده نشده است.

- وضعیت مجتمع های تجاری را چگونه ارزیابی می کنید؟
همین الان 200 مرکز تجاری در حال ساخت در تهران داریم و همچنین 3000 بابب مغازه در مناطق 1 تا 3 داریم که هنوز راه نیفتاده است.
هویت مرکز تجاری به برندهای داخل آن بستگی دارد.
به همین دلیل الان مراکز تجاری به دنبال برندها هستند ولی قبلا بر عکس بود.

- بازار ایران کشش این حجم از ملک تجاری را دارد؟
برندهای ایرانی در حال حاضر ظرفیت لازم را ندارند دقیقتر بگم برای فرانچایز مشکل دارند و زیرساخت لازم را ندارند و در صورت رفع این موانع قطعا به راحتی می توانند ظرفیت مراکز تجاری را پر کنند.

- آقای رفتاری چه کار جدیدی را در دست دارید؟
به تازگی کلود کیچن را افتتاح کردیم، این مدل کسب و کار بزرگترین ترند غذا در دنیا هستش و آینده صنعت غذا در کلود است.
این کار نو را در دانشگاه فنی حرفه ای انجام دادیم.
کلود کیچن رستوران ها را از مالک مدار به آشپزمدار تبدیل می کند.
گردشگری خوراک در دنیا یکی از پردرآمدترین بیزینس ها است ولی در ایران زیر صفر است.
غذاهای سنتی و محلی از یاد رفته، ایران دومین کشور از نظر تنوع غذایی در جهان است. به طور مثال 280 غذای شهر رشت ثبت جهانی شده است.
در آشپرخانه ابری ما معرفی غذاهای اقلیم های مختلف رخ خواهد داد.

- چه هدفی را برای آینده دنبال می کنید؟
می خواهم با رستوران رفتاری 7 شعبه در تهران، 13 تا در استان های دیگر، 7 عدد در کشورهای خارجی و یکی هم در آمریکا تاسیس کنم.
http://mosbatnews.ir/vdcdkz0x.yt0z56a22y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما