plusresetminus
مایکروسافت و تیک‌تاک
تلاش مایکروسافت برای تصاحب تیک‌تاک در نگاه اولی کمی عجیب به نظر می‌رسد.

مایکروسافت در این سال‌ها نه تنها به سرویس‌های کاربر محور چندان تمایلی نداشته‌اند، بلکه از خیر بعضی از آنها مثل سرویس استریم موسیقی «گروو موزیک»، لوازم جانبی «کینکت»، گجت مایکروسافت بند، ویندوز فون و سرویس «میکسر» گذشته است.
این شرکت در عوض ترجیح داده روی نرم‌افزارهای سازمانی تمرکز کند و کورتانا هم در همین مسیر هدایت شده است.
با این تفاسیر چرا باید ردموندی‌ها سراغ اپی جنجالی بروند که در آن تین‌ایجرها با رقص و پایکوبی و کلیپ‌های فان مخاطب را سرگرم می‌کنند؟
برای پاسخ به این سوال باید کمی عمیق‌تر به مساله بپردازیم و آن زمان مشخص می‌شود چرا مایکروسافت حاضر شده میلیاردها دلار برای خرید کسب و کار تیک‌تاک در آمریکا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند بپردازد.
اینکار نه تنها ردموندی‌ها را به عنوان رقیبی قدر در برابر یوتیوب و فیسبوک مطرح می‌کند، بلکه به کسب و کارهای دیگر آنها هم کمک زیادی خواهد کرد.
کلیدی‌ترین بخش خرید تیک‌تاک حجم عظیم داده و میلیون‌ها کاربری است که مایکروسافت به چنگ می‌آورد.
این شرکت همین حالا هم تمام داده‌های موردنیازش در حوزه تجاری را دارد اما چند سالی است در زمینه سرویس‌های کاربران عادی موفق نبوده که دلیلی جز فقدان دیتای کافی ندارد.
تیک‌تاک اما با ویژگی‌های خاصی که دارد، چشم‌انداز جدیدی را پیش چشم شرکت باز می‌کند که تا پیش از این از دید آنها پنهان مانده بود و بدون تردید روی فرایند توسعه نرم افزار و سخت‌افزار آنها نیز بی تاثیر نخواهد بود.
مایکروسافت بازی موبایل را به اپل و گوگل باخته و در جلب نظر نسل جدید به گرد پای این دو شرکت نمی‌رسد اما نمی‌خواهد نسل آینده کارکنان را تمام و کمال به آنها واگذار کند.
تیک‌تاک همان سلاحی است که مایکروسافت در این نبرد به آن نیاز دارد؛ پلتفرمی که میلیون‌ها جوان از آن برای تماشای ویدیو و تولید محتوا استفاده می‌کنند.
تیک‌تاک به مایکروسافت امکان می‌دهد تبلیغ محصولاتی مثل سرفیس و ایکس باکس را مستقیم و بدون واسطه پیش چشم کاربران کم سن بگذارد و حتی آن را به پایه‌ای برای بلندپروازی‌های خود در زمینه سرویس استریم بازی مبدل سازد.
مایکروسافت در این زمینه سابقه خوبی دارند و پس از خرید استودیوی «Mojang» به آن ها اجازه دادند تا حد زیادی مستقل باقی مانده و ایده‌های خود را در مورد ماینکرفت پیدا کنند که در نهایت به موفقیتی چشمگیر منجر شده است.
تصاحب ۲۶.۲ میلیارد دلاری لینکدین توسط نادلا هم موفقیت خیره‌کننده دیگری بود.
این پلتفرم هم مستقل ولی به شکل هوشمندانه‌ای با بسته آفیس یکپارچه شده است.
در طرف دیگر ماجرا تجارب ناموفقی مثل اسکایپ و کسب و کار موبایل نوکیا قرار دارد که درس‌های زیادی به مایکروسافت داده است.
http://mosbatnews.ir/vdcjxtev.uqeoxzsffu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما