plusresetminus
رقابت نفسگیر در صنعت بستنی‌
مثبت نیوز - به فصل ماراتن جذاب رقابت بستنی‌ها رسیدیم.

میهن
اگر به تبلیغات بیلبوردهای شهر نگاه کنید، حتما دیده‌اید که شرکت میهن این بار بیلبوردهای خود را به جایزه‌ برای بستنی میهن اختصاص داده است. در این بیلبورد نوشته شده: «۲۵ سفر ۲۵ میلیون تومانی کیش به همراه خانواده». نکته‌ای که اما به چشم می‌آید این است که در این بیلبوردها تصویر برج ایفل به چشم می‌خورد! به نظر شما چه ارتباطی بین برج ایفل و جزیره کیش وجود دارد؟
اگر به سایت میهن مراجعه کنید متوجه می‌شوید که در جوایز قرعه کشی بستنی سالار، سه سفر به پاریس هم وجود دارد اما در بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی حذف شده است. وزارت ارشاد و سایر نهادهای مسوول از تبلیغ جایزه سفر پاریس جلوگیری کرده‌اند. علت این کار نیز احتمالا ترویج فرهنگ خارجی و… بوده است. در نتیجه میهن دست به یک خلاقیت ویژه می‌زند و عکس برج ایفل را در بیلبوردهای خود نگه می‌دارد.
تبلیغ دیگر هلدینگ میهن بر روی بستنی پریما یا همان مگنوم سابق است.
کمپین پریما کاملا موفق بوده و به همین دلیل است که میهن تصمیم گرفته حالا برای بستنی سالار خود جایزه بگذارد. این تکنیک مارکتینگی که میهن به کار گرفته بسیار هوشمندانه ‌است که در هر دوره کمپین تبلیغاتی بر یک محصول خاص تمرکز داده می‌شود و پس از رسیدن به تارگت مورد نظر، سراغ محصول بعدی می‌روند.
بستنی «پاندا» نیز برای میهن است. در آینده نزدیک شاهد آغاز شدن تبلیغات گسترده این برند خواهیم بود.

کاله
حدود ۵۰درصد بازار بستنی کشور یک تنه در اختیار کاله است و ۵۰درصد دیگر در میان برندهای میهن، دومینو، دایتی، روز و… تقسیم شده اما گویا همین موضوع باعث شده تا کاله چندان رقبتی به تبلیغ بستنی‌های خود نداشته باشد و فعالیت‌اش را برای محصولات جدیدش متمرکز کند.
کاله اما برای بستنی‌های خود یک کار دیگر نیز انجام داده که در بلند مدت جواب دهد. این برند اقدام به تولید بستنی‌هایی به اصطلاح لاکچری‌تر کرده است. در واقع تصمیم کاله این است که به جای تمرکز سفت و سخت بر بستنی‌های چوبی و رقابت با سایر برندها، بستنی‌های ویژه‌تر در ابعاد و بسته‌بندی شیک‌تر تولید کند و قشر دیگری از جامعه را مورد هدف قرار دهد. بستنی اسپکتا قهوه، بار شکلاتی بریموند، بستی پذیرایی قهوه، بستنی تیپوچی و… تنها بخشی از محصولات بستنی کاله هستند که برخی از آن‌ها حتی فقط در سوپرمارکت‌ها و هایپرهای خاص توزیع می‌شود.
کاله تبلیغات بستنی خود با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را آغاز می کند. کاله فعلا یک قرارداد ۵ ماهه با اینفلوئنسری به نام دانیال خیرخواه دارد که به طور معمول برای ساخت هر پست تبلیغاتی در حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد.

دومینو
دومینو یکی دیگر از بازیگران صنعت بستنی کشور است که این برند هم برای میهن است.
این برند، بستنی به نام «دومینکرز» تولید و تبلیغات وسیعی برای آن انجام داده است. 
دومینو اما برای مارکتینگ خود یک اقدام جالب و خوب نیز انجام داده است. این برند با برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور قرارداد بسته که اگر از آن‌ها بستنی‌های دومینو را خریداری کنید، هم تخفیف خواهید گرفت و هم در قرعه‌کشی‌های دومینو شرکت خواهید کرد.

روز
بستنی روز هنوز به همان روند چند سال پیش خود قانع است و به نظر می‌رسد از تولید چند نوع محصول بستنی خاص و توزیع آن در برخی فروشگاه‌ها راضی به نظر می‌رسد.

دایتی
نمی‌دانیم چه بر سر دایتی آمده که روزگای با تبلیغات وسیع تلویزیونی خود و همچنین تولید محصولات جدید توانسته بود بازار را به دست بیاورد، اما این‌چنین بی رمق شده و فعالیت خاصی برای رقابت در این بازار جذاب نمی‌کند.
http://mosbatnews.ir/vdcbf8b8.rhbw9piuur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

feedback
Iran, Islamic Republic of
سفر به پاریس چند ملیون است