plusresetminus
جنگ تولیدکنندگان پنیر در ایران
مثبت نیوز - صنعت تولید پنیر در کشور جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و شرکت‌های صنایع لبنی بیشتر توان خود را بر تولید این محصول گذاشته‌اند.

«پنیر سفید»، «پنیر خامه‌ای»، «پنیر بلغاری»، «پنیر لبنه»، «پنیر سنتی» و… گوشه‌ای از پنیرهای پرطرفدار این روزها هستند. از «صباح» و «کاله» و «میهن» بگیرید تا «پاکبان» که قرار است به زودی با ری‌برندینگی که انجام می‌دهد، پا به عرصه دنیای پنیرها بگذارد.
تا دو سال قبل حدود ۳۰درصد از شیر استفاده شده در صنایع لبنی به تولید پنیر اختصاص داشت و در حال حاضر این آمار به حدود ۵۰درصد رسیده است یعنی ۵۰ درصد از شیر کشور فقط صرف تولید یک محصول شده و ۵۰درصد دیگر صرف تولید شیر، ماست، خامه، کره، دوغ و… می‌شود.
یکی از دلایل مهم این اتفاق،‌ عدم تعیین قیمت مصوب برای پنیر است. برخلاف دیگر محصولات لبنی مانند شیر، کره و حتی ماست که دولت و ستاد تنظیم بازار نظارت ویژه‌ای بر آن‌ها دارد و کوچک‌ترین افزایش قیمتی با واکنش شدید مردم و نهادهای نظارتی روبه‌رو می‌شود اما پنیرها از این قضیه جدا هستند. حتما می‌پرسید چرا؟ دلیل ماجرا این است که پنیر جزو محصولات کلیدی و موثر در سبد خانوار محسوب نمی‌شود. مورد دیگر هم آن است که صنایع لبنی می‌توانند انواع مختلفی از پنیر را تهیه کنند و در نتیجه مانور قیمتی خوبی روی آن انجام می‌شود. بنابراین حاشیه سودی که پنیر برای صنایع لبنی دارد هیچ‌کدام از محصولات دیگر ندارند.
حدود ۲۰درصد پنیری که در کشور مصرف می شود معمولا برای قشرهای متمول جامعه است. صنایع لبنی از این فرصت به خوبی استفاده کردند و با تولید پنیرهای با کیفیت‌تر و البته گران‌قیمت‌تر در حال جذب این قشر از مصرف‌کنندگان پر سود هستند.
برندها در صنایع لبنی با نامگذاری‌های مختلف روی پنیرهای خود تلاش می‌کنند تا حس محصولی متفاوت را به مصرف‌کنندگان القا کنند. آن‌ها برای دستیابی به این هدف، ویژگی‌های منحصر به فرد هر محصول پنیر خود را ذکر می‌کنند و همچنین با استفاده از ظرفیت تبلیغات اقدام به آموزش آشپزی‌های مدرن با استفاده از پنیرهای خود می‌کنند.
صباح از ابتدای سال تاکنون بیش از ۹۰درصد فعالیت‌های تبلیغاتی خود را روی پنیرهایش گذاشته و انواع و اقسام پنیرها را تبلیغ و پروموت می‌کند. پنیر لاکتیکی، پنیر بلغاری، پنیر پروسس، پنیر سفید، پنیر خامه‌ای و… از جمله این پنیرها هستند.
صباح با شخصیت پردازی و خلق کاراکتر «گاو عروسکی» توانسته برند خود را به نوعی در ذهن مخطبان تداعی کند البته این کاراکتر به اندازه روزانه متمایز نبوده و شاید مختص به همین دوره از تبلیغات باشد.
پنیر سه گوش(مک)، پنیر خامه‌ای، پنیر سفید ایرانی و… از جمله این محصولات هستند.
میهن در حال ارزشگذاری بر محصول پنیر خود است و کانسپت‌هایی مانند گرفتن یک کیلو پنیر از پنج کیلو شیر و… را در ذهن کاربران حک می‌کند .
پنیر ویلی، لبنه، آنا، کفیر و… جزو محصولات کاله هستند. کاله در تبلیغات خود توجه ویژه‌ای بر پنیرهای جدید و مدرن خود داشته است.
کاله برای رونمایی از پنیر ویلی از گامنو (هومن شاهی) برای ساخت تیزر استفاده کرد.
برند «پاکبان» قرار است با تولید پنیرهای مختلف دوباره به بازار برگردد. این برند توسط هلدینگ «گلرنگ» به قیمت هنگفتی خریداری شده و در حال ری‌برندینگ است.
باید منتظر یک رقابت جذاب نفسگیر باشیم.
برندهای کیبی، روزانه، پگاه، پاک و… فعلا با همان عناوین و ظرفیت قبلی خود در حال تولید پنیر هستند.
http://mosbatnews.ir/vdcgtz9q.ak97t4prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما