مدیرعامل راویا کلیدی ترین قسمت‌ یک پروژه ساختمانی را شرح می دهد

مهسا مصطفایی: یکی از وظایف مهم بهره بردار، ارتباط با برندها است

plusresetminus
مهسا مصطفایی: یکی از وظایف مهم بهره بردار، ارتباط با برندها است
مثبت نیوز - بهره برداری مهمترین و تاثیرگذارترین رکن یک مرکز خرید است.

مجموعه های تفریحی، رفاهی و خدماتی بخشی از سبک زندگی جامعه نوین امروزی را تشکیل می دهند به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار هستند و هر روز شاهد پیشرفت های چشمگیری در این زمینه هستیم.
ستون اصلی یک مجتمع تجاری خوب، بهره بردار آن می باشد در همین راستا با مهسا مصطفایی مصاحبه را ترتیب دادیم.
از پروژه های مهسا مصطفایی می توان به اطلس مال نیاوران، پلاتین سنتر شهرک غرب، مجموعه های اکسین مازندران، ارگ تجریش، نارسیس و تماشا اشاره کرد.
همچنین مهسا مصطفایی دو مرتبه به عنوان بانوی کارآفرین موفق و منتخب در این حوزه معرفی شده است.
در ادامه گفتگوی پایگاه مثبت نیوز با مدیرعامل راویا را می خوانید.
 
- لطفا کمی درباره راویا توضیح دهید؟
با توجه به سابقه ای که در این حوزه داشتم و به رغم علاقه شخصی به منظور حضوری موثر، پویا و پایدار با رویکرد توسعه فعالیت های تیمی جهت ارائه خدمات با کیفیت و بابهره گیری از افراد متخصص و با تجربه، تصمیم گرفتیم با چهره‌ای متفاوت در قالب فعالیت شرکتی با نام تجاری راویا به عنوان یک تیم حرفه ای که تمام نیاز های مخاطبان و مجموعه‌های تجاری را شناسایی و پوشش می‌دهد فعالیت خود را در زمینه مدیریت راه‌اندازی و بهره برداری مجتمع های تجاری، اداری و مسکونی ادامه دهیم.
در واقع گروه راویا با توجه به رشد چشمگیر تکنولوژی و رویکردهای نوین جهانی در حوزه توسعه مراکز تجاری و همگام با توسعه صنعت خرده فروشی با استراتژی همسان سازی فرهنگی مدرن و بازار سنتی کشورمان و با هدف بهره‌گیری از شبکه‌ای از افراد حرفه‌ای با ایجاد اتاق فکر در خلق ایده‌های جدید برای ارائه به مجموعه‌ها گام نهاده که متناسب با شرایط حال حاضر اقتصادی کشور قدم های بزرگی را برداشته است، که این تحول تاثیرات به سزایی در مدیریت بازاریابی و فرآیند مهندسی فروش در این حوزه به همراه داشته که موجب رضایت و توجه بسیاری از کارفرمایان و سازندگان محترم تا امروز واقع شده است.
 
- بهره بردار پروژه های ساختمانی چه کاری را انجام می‌دهد؟
در واقع اگر بخواهیم یک تعریف کلی از «شرح وظایف» یک تیم بهربردار در پروژه‌های ساختمانی داشته باشیم، می توان به ترتیب به این موارد اشاره کرد:
1- مطالعات و امکان سنجی:
این مرحله یکی از کلیدی ترین قسمت‌های یک پروژه می باشد لذا بدین جهت توصیه ما به تمامی مجموعه‌ها استفاده بهینه از خروجی مهم و اثربخش این فاز می باشد. گروه راویا با نگاهی جامع و ویژه به اطلاعات به دست آمده و دسته بندی شده ضمن ارائه پیشنهاداتی که همراه با تجربه و آنالیز خود پروژه می‌باشد همواره کمک بسزایی در روند تصمیم گیری به کارفرما می نماید، از جمله فعالیت ها می توان از اصلاح برخی اقدامات اجرایی در زمان ساخت نام برد که با در نظر گرفتن همه جوانب برای بهره برداری هرچه بهتر پروژه‌ها مورد توجه قرار می گیرد.
برخی از فاکتورها و اقدامات در مرحله مطالعات و امکان سنجی عبارتند از:
بررسی مختصات پروژه/بررسی و طراحی زنجیره اقدامات/تحلیل بازار منطقه‌ای و کشوری/بررسی رقبای منطقه‌ای و بازار های موازی/آنالیز مالی/آنالیز ریسک با توجه به عدم قطعیت های اقتصادی.
2- فروش و بازاریابی:
این مرحله جز فعالیت های موثر و حائز اهمیت برای صاحبان پروژه ها می باشد، حضور و نقش آفرینی تیم های بهره برداری در این بخش برای مجموعه ها بیش از پیش احساس می شود، از این رو برای روشن تر کردن مسیر اقدامات پیش رو می توان به دو نگاه و رویکرد متفاوت مجموعه ها اشاره نمود:
2/1- سیاست فروش:
تصمیم گیری کردن در زمینه فروش یا پیش فروش یک مجموعه چه در زمان ساخت یا پس از تکمیل پروژه، تماما از سوی مالکان و دست اندرکاران مجموعه ها سیاست گذاری می گردد، و به مشاوران و تیم های بهره بردار تحت قرارداد خود ابلاغ می شود ولی ما در راویا شرایطی را ایجاد کرده ایم که می توانیم بعنوان مشاور ارائه راهکار نموده تا با تصمیم سازی مناسب روند تصمیم گیری را تسریع و یا بهبود بخشیم.
2/2- سیاست اجاره:
همان طور که اشاره نمودم بعد از تصمیم گیری و هدف گذاری از سوی مجموعه ها جهت واگذار کردن پروژه به صورت اجاره در بازه های زمانی مشخص، تیم های بهره بردار برنامه ریزی خود را برای دعوت و حضور صاحبین کسب و کار و اقدامات مرتبط در جهت ایجاد ارتباط موثر در دستور کار قرار می دهند.
با توجه به رویکرد های فوق، و برای تکمیل نمودن این سیاست گذاری اقدامات زیر توسط تیم‌های بهره بردار صورت می پذیرد :
آنالیز قیمت گذاری(رقبای منطقه‌ای/شرایط اقتصادی/چشم انداز سرمایه‌گذاری/بررسی عرضه وتقاضا)
شناسایی بازار هدف(آنالیز اطلاعات مشتریان/جمعیت شناختی و روان شناختی/تعیین استراتژی)
همان طور که ملاحظه می فرمایید، مشاوران و گروه‌های بهره بردار فعال در این حوزه، سهم قابل توجهی در برطرف نمودن دغدغه های مجموعه های برای پیش برد اهداف شان را عهده دار هستند.
3- تبلیغات و برندینگ:
تبلیغات، آمیخته‌ای است از صنعت و هنر، همچنین وسیله‌ای برای اطلاع رسانی صحیح و پر محتوا به بازار و جامعه هدف می باشد. تبلیغات، صنعت و دانشی است گسترده که از علوم دیگر در آن بسیار یافت می‌شود؛ به عبارتی دیگر، تبلیغات، مجموعه‌ای از دانش های متفاوت است که توسط آن می‌توان نیازهای جامعه را به جامعه القاء کرد.
برند به معنای نام، عبارت، نشانه یا علامت تجاری و یا ترکیبی از همه موارد ذکر شده می باشد که با هدف متمایز کردن یک کالا یا خدمت از سایر کالاها و خدمات یک فروشنده یا برای ایجاد تمایز میان کالا و خدمت یک فروشنده با کالا و خدمات سایر فروشندگان به کار گرفته می شود.
ولی در حقیقت برند در پی ایجاد اعتماد در ذهن مخاطبان پس از حصول خدماتی فراتر از انتظار حاصل می گردد.
در ایران بسیاری از مدیران و یا صاحبان کسب و کار از تفاوت های ماهوی میان بازاریابی محصول و بازاریابی برند تجربه و اطلاعاتی ندارند و این در حالی است که شناخت تفاوت های میان این دو در دستیابی آن ها به موفقیت نقش بسیار مهمی به همراه خواهد داشت و ایجاد آن در ذهن کارفرما بخشی از توانمند های ما در راویا می باشد. 
 
- بهره بردار از چه زمانی وارد پروژه می شود و پایان کار چه زمانی است؟
تیم های بهره بردار با توجه به استانداردهای جهانی می توانند از قبل از شروع ساخت یک پروژه یعنی از شروع مطالعات و امکان سنجی در کنار تیم سازنده کار خود را شروع کنند و تا چند سال بعد از اتمام فرآیند ساخت و راه اندازی مجموعه فعالیت خود را ادامه دهند، ولی در کشور ما معمولا مدیران و صاحبان پروژه تقریبا در پایان کار ساخت، تصمیم به شروع دعوت از تیم های فعال در حوزه می نمایند.

- مراکز تجاری با سپردن کار به یک شرکت بهره برداری چه منافعی را به دست می آورند؟
با توجه به «شرح وظایف» یک تیم بهره بردار که در به آن اشاره کردیم، در واقع حضور تیم های بهره برداری در مجموعه های تجاری تا به امروز کمک شایانی در روند پیشرفت پروژه و کاهش هزینه‌ها و ایجاد مدیریت یکپارچه و رونق کسب کار داشته است.
 
- مهمترین ویژگی های یک مرکز خرید استاندارد چیست؟
شاخصه های یک مرکز خرید را می توان این گونه مطرح کرد:
موقعیت قرارگیری مرکز خرید(لوکیشن)
متریال ساخت
طراحی داخلی
مدیریت یکپارچه
حضور یک تیم حرفه‌ای برای راه اندازی و بهره بردار ی در مرکز خرید
چیدمان صنوف
کامل بودن سبد نیاز های مخاطبان و مشتریان بازار هدف منطقه‌ای با ایجاد فضای تفریحی، خدماتی، فرهنگی و ....
دعوت از صاحبین کسب و کار باتجربه و خوش نام
زمانبندی مناسب در افتتاح یک مرکز خرید
فراهم نمودن خدمات ویژه برای مشتریان پس از افتتاح مرکز خرید(با توجه به آمار مخاطب شناسی منطقه‌ای)
 
- حضور برندهای معتبر چقدر بستگی به بهره بردار دارد؟
قطعا حضور یک تیم بهره بردار در هر پروژه ای تاثیر به سزایی در روند دعوت از برندهای معتبر دارد، از این جهت که تمامی دست اندرکاران و مالکان مجموعه‌ها، معمولا به علت درگیری‌های زمان ساخت یک پروژه فرصت کافی برای شناخت و دعوت از صاحبین کسب و کار ندارند.
تیم های بهره بردار، غالبا یکی از وظایف حائز اهمیتشان، شناخت و بررسی و همچنین حفظ ارتباط با برندهای حاضر و فعال در صنوف مختلف می باشد، که با ورود به هر مجموعه‌ای کمک شایانی در روند حضور برندهای معتبر داخلی و خارجی می نمایند.
 
برنامه آینده شما چیست و چه هدفی را دنبال می کنید؟
در پاسخ به این سوال به اهداف کوتاه مدت مد نظرم اشاره می نمایم:
افزایش دانش و توسعه مهارتهای فردی و گروهی در راویا.
الگوبرداری از روش های نوین جهانی و انطباق آن ها با فضای داخلی کسب وکار.
برگزاری و یا مشارکت حضور در سمینارها و کارگاه های آموزشی برای بالابردن سطح اطلاعات مخاطبان و کارفرمایان.
برنامه ریزی جامع در زمینه حفظ و تقویت زنجیره تامین در این حوزه.
http://mosbatnews.ir/vdcgux9x.ak9z34prra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما